Minihra je grafické znázornění pokusu hráče o provedení nějakého úkolu, což může vždy skončit buď úspěchem, nebo neúspěchem. Tímto úkolem může být například boj s protivníkem, obchod s obchodníkem, těžba, vaření, otevření truhly apod. Šance na úspěch závisí na jedné straně na obtížnosti úkolu, na druhé straně na schopnostech a vybavení hráče.
Minihra se objevuje ve hře při plnění téměř všech úkolů, proto je její pochopení a zvládnutí ve hře klíčové.

Před spuštěním minihry se ve středu obrazovky objeví velký kruh tvořený několika soustřednými barevnými kružnicemi různé tloušťky. Tento velký kruh představuje obtížnost úkolu; čím je kruh větší, tím obtížnější je úkol. Šedivá barva představuje masu, kterou můžete odbourat správným nástrojem nebo i holýma rukama, jiné barvy představují energie, které můžete odbourat pouze speciálními útoky, jež lze získat jinde ve hře nebo i v průběhu daného souboje.
V pravé horní části obrazovky jsou vidět typy útoků, které má hráč za tím účelem k dispozici, a jejich celkový počet na daný souboj. Pod tím je množství obrany cíle v dané oblasti (barvě), kterou je potřeba překonat.
V levé dolní části je pak vidět nástroj použitý k souboji (nebo holé ruce, pokud pro danou akci není žádný vhodný nástroj k dispozici). Pokud na něj klepnete, můžete jej v tuto chvíli prohodit za jiný, pokud máte v inventáři nějaký jiný vhodný (stačí v inventáři, nemusíte jej mít v ruce). Později (v průběhu minihry) už to změnit nejde.

Minihra se spustí tlačítkem Spustit vpravo dole. Ukončit ji lze kdykoli klepnutím na střed velkého kruhu uprostřed; šance na úspěch celého souboje je znázorněna barvou nejvnitřnější kružnice kruhu - její barva přechází od červené (nulová šance na úspěch) k zelené (stoprocentní šance na úspěch).
Cílem hráče je velký kruh veprostřed co nejvíce zmenšit postupným odbouráváním jednotlivých barev (přičemž ale nezáleží na pořadí jejich ničení). Čím menší je celkový kruh, tím je jeho vnitřek zelenější a tím větší je šance na úspěšné splnění úkolu.

Odbourávání se provádí v jednotlivých kolech pomocí "útoků" - klepáním na menší kolečka s různými významy, která se objevují kolem velkého kruhu. V každém kole se jich obvykle objeví několik, zvolit (klepnutím) lze ale jen jedno z nich. Po každém klepnutí všechna kolečka (nenávratně) zmizí, obrazovka blikne zeleně, pokud byla akce úspěšná, nebo červeně, pokud neúspěšná, objeví se další, jiná kolečka a spustí se nové kolo. Pokud už se v daném kole neobjeví žádné kolečko, zbývá jen klepnout do středu velkého kruhu, souboj ukončit a doufat, že výsledkem bude úspěch.

Kolečka mají tyto významy:

1. Útok - dvoubarevné kolečko bez symbolu
U útočného kolečka označuje barva vnější kružnice typ energie, kterou používáte (tzn. na jakou barvu vnitřního kruhu útočíte), zatímco barva vnitřního kruhu v kolečku značí šanci na úspěch útoku. Opět červená značí minimální šanci, zelená maximální.
Celková velikost kolečka pak značí velikost poškození - kolik v případě úspěchu útok ubere z vnitřního kruhu.
Po zaútočení ubude jeden útok odpovídajícího typu (viz ukazatele vpravo nahoře).
Pokud máte v ruce nástroj vhodný k dané činnosti a naučili jste se s ním na univerzitě zacházet (tzn. je tzv. "nabitý" - pozná se, že se při vybírání zobrazuje zeleně), pak některá kolečka se objeví s modrým vnitřkem (místo červeným až zeleným). Použití takového modrého kolečka je velmi výhodné, jednak je vždy úspěšné a jednak vám neodečte dotyčný útok!
V každém kole se objeví vždy alespoň nějaké útoky, pokud máte nějaké ještě k dispozici.
Pokud nemáte k dispozici už žádné útoky a v daném kole se neobjeví ani žádné ze speciálních koleček (viz níže), nezbývá než souboj ukončit klepnutím na střed velkého kruhu uprostřed.
Pozor na to, že nástroj samotný žádné útoky nepřidává, jen obarvuje již existující kolečka s útoky na modro. Proto pokud nemáte k dispozici už žádný útok, nástroj samotný vám nijak nepomůže.


2. Úspěch! - kolečko s ikonkou hvězdičky uvnitř
Toto kolečko má kolem sebe tolik barevných kružnic (a tak velkých), kolik jich je ve vnitřním velkém kruhu. Je to vlastně taková jeho miniaturní kopie. Po klepnutí na toto kolečko skončí celý souboj okamžitým úspěchem! Objevuje se buď náhodně občas během souboje, nebo vždy po kompletním rozbití celého vnitřního velkého kruhu.
Existují dva různé typy:
 Verze se zeleným kolečkem uvnitř po klepnutí okamžitě ukončí minihru úspěchem, ale přitom vám UBERE VŠECHNY ÚTOKY, které jsou ještě potřeba na odbourání hlavního kruhu (ty jsou vidět na ukazatelích vpravo nahoře). Tato hvězdička se objevuje zcela předvídatelně - objevuje se v každém kole, ve kterém už máte dostatek útoků na ukončení souboje. Takže když máte k dispozici dostatek útoků už na začátku souboje, objeví se hned na začátku. Pokud na ni v daném kole nekliknete, objeví se s největší pravděpodobností příští kolo znovu. Pokud se tedy objeví zároveň s jinými užitečnými kolečky (např. dovednostní bod apod.), lze bezpečně kliknout na nějaké jiné a tuto hvězdičku využít až v některém z dalších kol.
Jediný způsob, jak o tuto hvězdičku v průběhu souboje "přijít", je, když máte útoků v některé energii (nebo fyzických) přesně tak akorát na ukončení souboje, pak jeden útok použijete a on se nepodaří. Tím pádem v dalším kole už máte o jeden útok méně, než je potřeba na dokončení, a hvězdička se už neobjeví.
Pokud rozboříte celý vnitřní kruh, objeví se vždy.
 Plná verze hvězdičky NEUBÍRÁ žádné útoky, jen úspěšně ukončí souboj, proto je mnohem výhodnější než ta předchozí. Objevuje se ale zcela náhodně a celkem zřídka, takže pokud na ni v daném kole nekliknete, příští kolo opět zmizí! Je proto obvykle vhodné ji využít kdykoli se objeví.
Není výjimkou, že se objeví i obě verze současně. Vždy je dobré preferovat plnou verzi hvězdičky.


3. Reset - kolečko s šipkou do kruhu
Znovu nabije počet vašich fyzických (šedých) útoků na původní hodnoty, na jakých byly na začátku souboje! Počet Vašich magických/energetických útoků (barevných) to nijak neovlivní.


4. Přidat magický/energetický útok - kolečko se znakem PLUS
Objevuje se náhodně. Přidá jeden možný speciální útok. Jeho typ je daný barvou vnější kružnice tohoto kolečka. Tento útok je možné použít v některém z následujících kol, nebo, pokud se v souboji nepoužije, zůstává v inventáři na pozdější souboje. Jakmile je ale jednou použit, zmizí a už není možné jej použít znovu (ani v příštích soubojích). Tímto způsobem lze získat i útoky takových typů, které na začátku souboje nebyly k dispozici!


5. Dovednostní bod - ikona dovednostního bodu dle typu prováděné akce
Přidá dovednostní bod daného typu, např. Boj, Vaření, Těžba, Hledání pokladů apod. Bod hráči zůstává i po skončení souboje, a to i v případě, že souboj skončí neúspěchem. V souboji daného typu (např. Vaření) lze získat pouze dovednostní body stejného typu.


Taktické rady:

Příklad:

Situace: je potřeba odbourat ještě šedivou barvu ("masu", fyzickými útoky) a tyrkysovou barvu ("Mír", energetickými útoky).
Možnosti:
  1. Hvězdička (hráč přijde o 1x šedivý útok a 1x tyrkysový útok a souboj vyhraje)
  2. Tyrkysový útok (odbourá celý zbytek tyrkysového kruhu, hráč nepřijde o žádný útok, jelikož vnitřek je modrý, souboj pokračuje)
  3. Šedivý útok (odbourá část šedého kruhu, hráč nepřijde o žádný útok, jelikož vnitřek je modrý, souboj pokračuje)
Svádělo by to klepnout na hvězdičku a souboj tím úspěšně ukončit, ale tím bychom zbytečně přišli o jeden speciální útok (Mír).
Lepší je klepnout na modrý útok na tyrkysovou (jelikož jde o modrý útok, tak se útok neodečte), tím se tyrkysový kruh odbourá, a na hvězdičku lze klepnout už beze ztráty tyrkysového útoku v kterémkoli dalším kole (hvězdička nezmizí).

©MIC, poslední úprava: 1. 6. 2020
Tento návod byl vytvořen metodou pokus-omyl bez znalosti skutečného fungování hry a v některých detailech může být nepřesný, zavádějící nebo i zcela mylný.
Pokud máte jakýkoli dotaz nebo připomínku, dejte mi vědět.